January 1, 2008

DOĞALGAZ BAĞLANTI TARİFELERİ / NATURAL GAS CONNECTION TARIFFS - Güncel

                                                        DOĞALGAZ BAĞLANTI TARİFELERİ



Resmi Gazete'nin 31.12.2011 tarih ve 28159 sayı ile yayınlanmıştır.

  Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan:


K U R U L  K A R A R I


         Karar No: 3603                                                                                   Karar Tarihi: 28/12/2011


Enerji Piyasası Düzenleme Kurulunun 28/12/2011 tarihli toplantısında, 4646 sayılı Doğal Gaz Piyasası Kanununun 11 inci maddesi, Doğal Gaz Piyasası Tarifeler Yönetmeliğinin 11 inci ve Geçici 2 nci maddeleri ile Doğal Gaz Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliğinin 36 ncı, 37 nci, 38 inci, 39 uncu ve 45 inci maddeleri uyarınca, 2012-2016 yıllarını kapsayan dönem boyunca uygulanmak üzere, doğal gaz piyasası ile ilgili bağlantı tarifeleri ve iç tesisat proje onay, kontrolörlük, test ve işletmeye alma işlemleri bedelleri ile bu bedellerin uygulanmasına yönelik usul ve esaslar hakkında aşağıdaki Kararı almıştır.

Madde 1 — (1) Şehir içi doğal gaz dağıtım tüzel kişilerinin konut ve ısınma amaçlı doğal gaz kullanan abonelere uyguladığı;

Abone bağlantı bedeli: Sayaç dahil, dağıtım şebekesinin abone iç tesisatına bağlantısı için gereken proje, işçilik, malzeme, kontrol ve onay harcamalarının abone başına düşen payını ifade eden sabit bedeldir.

(2) Abone bağlantı bedeline sayaç bağlantı malzemeleri ve sayaç montaj bedelleri dahildir.

Madde 2 (1) 4646 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten evvel alınmış bir hak, belge, izin ve yetkilendirmeye müsteniden doğal gaz dağıtım faaliyetinde bulunan şehir içi doğal gaz dağıtım tüzel kişilerinin konut ve ısınma amaçlı doğal gaz kullanan abonelere uygulayacağı sayaç dahil abone bağlantı bedeli üst sınırı ilk bağımsız bölüm sayısı (BBS) için 315 TL olarak tespit edilmiştir.

(2) Bağlantı talebinde bulunulan binadaki daire sayısına göre hesaplanacak BBS; dairenin 200 m² ye kadar brüt alanı için 1 (bir)  alınır, bundan sonraki ilave her 100 m² ye kadar alan için abone bağlantı bedeli 260 TL artırılır.

(3) Doğal Gaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliğinin 40 ıncı maddesi kapsamında abonelerin yazılı talebi doğrultusunda, dağıtım şirketi tarafından mevcut mekanik sayacın ön ödemeli sayaç ile değiştirilmesi durumunda alınacak bedel 122 TL olarak tespit edilmiştir.  

Madde 3 — (1) Kurumun yaptığı ihale sonucu lisans almış dağıtım şirketleri lisanslarında belirlenen abone bağlantı bedelini uygular. Söz konusu dağıtım şirketleri için, lisans yürürlük tarihinden başlamak üzere ilk 5 yıllık sürenin dolmasından sonra, bu Kararın 2 nci maddesinde belirtilen hükümler geçerlidir.

Madde 4 — (1) Mal ve hizmet üretim amaçlı doğal gaz kullanacak abonelere münferit bağlantı yapılacak olması halinde bağlantı, abonenin seçimine bağlı olarak, abone tarafından sertifika sahibi kişilere veya dağıtım şirketlerine yaptırılır. Söz konusu bağlantının abone tarafından dağıtım şirketine yaptırılması halinde, dağıtım şirketinin aboneye uygulayacağı abone bağlantı bedeli; bağlantı ve regülatör sayaç seti bedelleri toplamından oluşur. Abone bağlantı bedeli; bağlantı tipi, mesafe ve regülatör sayaç seti kapasitesine göre hesaplanacak bağlantı maliyetine % 10 ilave edilerek bulunan toplam bedeli geçemez. Talep edilmesi halinde, dağıtım şirketi bağlantı ile ilgili gerçek maliyetlerini onaylı belgelerle ispat etmekle yükümlüdür.

(2) Söz konusu bağlantının abone tarafından sertifika sahibi kişiye yaptırılması halinde, bağlantı ile ilgili vereceği hizmetler için dağıtım şirketinin aboneden alacağı bedel ilk 100 metrelik bağlantı için 260 TL’yi, ilave her metre için 1,7 TL’yi geçemez.

(3) Mal ve hizmet üretim amaçlı doğal gaz kullanacak abonelere münferit bağlantı yapılmayacak olması ve konutlarla aynı binada bulunması halinde, 2 nci ve 3 üncü  madde  hükümleri uygulanır.

Madde 5 (1) Şehir içi doğal gaz dağıtım şirketleri serbest tüketicilere; eşit durumda bulunan serbest tüketiciler arasında ayrım yapmaksızın, taraflar arasında belirlenen bağlantı tarifelerini uygular.

(2) Serbest tüketicilerin bağlantı hattı, bedeli kendilerine ait olmak üzere, dağıtım şirketinin uygun göreceği yerden şebekeye bağlanacak şekildeserbest tüketicinin seçimine bağlı olarak dağıtım şirketine veya sertifika sahibi kişilere yaptırılır.

Madde 6 — (1) Şehir içi doğal gaz dağıtım şirketlerinin, ön ödemeli sayaç kullanan müşterileri hariç, diğer müşterilerinden her bir kullanım yerine göre ayrı ayrı tahsil edeceği güvence bedeli üst sınırı, abonenin kullanım yerlerine göre; kombi için 287 TL/adet, soba için 287 TL/konut, merkezi sistem için 287 TL x BBS, ocak ve/veya şofben için 70 TL olarak belirlenmiştir.

(2) Mal ve hizmet üretim amaçlı doğal gaz kullanan abonelerden alınacak güvence bedeli için üst sınır, abonenin 2 (iki) aylık maksimum tüketimi karşılığı doğal gaz bedelini geçemez. 2 (iki) aylık maksimum tüketim karşılığı alınacak olan güvence bedeli aşağıdaki şekilde hesaplanır:

GB = (2 x ÇS x ÇG x YCST x BF ) + (K x KS) + (S X SS) + (O X OS) + (Ş X ŞS)

GB, mal ve hizmet üretim amaçlı doğal gaz kullanan abonelerden alınacak güvence bedeli üst sınırını (TL);
ÇS, müşteri ile dağıtım şirketi arasında belirlenen günlük çalışma saatini (saat);
ÇG, müşteri ile dağıtım şirketi arasında belirlenen aylık çalışma gününü (gün);
YCST, müşteri ile dağıtım şirketi arasında belirlenen, kombi, soba, ocak ve şofben hariç yakıcı cihazların ortalama saatlik tüketimlerini (metreküp/saat);
BF, sözleşmenin imzalandığı ay geçerli olan tüm vergiler dahil perakende doğalgaz satış fiyatını (TL/metreküp);
K, bu maddenin birinci paragrafında kombi için belirlenmiş güvence bedeli tutarını;
KS, kombi sayısını;
S, bu maddenin birinci paragrafında soba için belirlenmiş güvence bedeli tutarını;
SS, soba sayısını;
O,  bu maddenin birinci paragrafında ocak için belirlenmiş güvence bedeli tutarını;
OS, ocak sayısını;
            Ş,  bu maddenin birinci paragrafında şofben için belirlenmiş güvence bedeli tutarını;
ŞS, şofben sayısını;

ifade eder.

(3) Mal ve hizmet üretim amaçlı doğal gaz kullanan abonenin merkezi sisteme dahil olması ve ayrı bir yakıcı cihazının bulunmaması durumunda bu maddenin birinci fıkrası hükümleri uygulanır.

(4) Abonenin iç tesisat projesinin tadil edilmesi halinde, güvence bedeli yalnızca tadilat konusu cihaz için yukarıdaki formülasyona uygun olarak yeniden hesaplanır. Tadilat dolayısıyla;
a)         Cihaz sayısının değişmesi halinde, eklenen ya da çıkarılan cihaz için hesaplanan yeni tutar,
b)        Mevcut bir cihazın yenisi ile değiştirilmesi halinde ise eski ve yeni cihaz arasındaki kapasite farkı için hesaplanan tutar,
dikkate alınır.

(5) Şehir içi dağıtım şirketleri tarafından serbest tüketicilere uygulanacak güvence bedeli taraflar arasında serbestçe belirlenir.

(6) 05/03/2003 tarihinden sonra güvence bedeli alınan müşterilerden, sözleşmesi sona eren veya mekanik sayacı ön ödemeli sayaç ile değiştirilenlerin, dağıtım şirketinde bulunan güvence bedeli tüm borçların ödenmiş olması kaydıyla, T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu tarafından aylık olarak ilan edilen, 1994=100 Temel Yıllı Tüketici Fiyatları Genel İndeksi’nde bir ay önceye göre meydana gelen değişim oranları esas alınarak güncelleştirilir ve talep tarihinden itibaren üç gün içerisinde kendisine iade edilir.

Madde 7 — (1) Şehir içi doğal gaz dağıtım şirketlerinin, Doğal Gaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliğinin 44 üncü maddesine göre doğal gazı kesilerek hizmeti durdurulan müşterilerine uygulayacağı sayaç açma-kapama bedeli üst sınırı, yalnızca sayaç kaparken uygulanmak üzere 21 TL olarak tespit edilmiştir.

Madde 8 — (1) Dağıtım şirketlerinin iç tesisat proje onay, kontrolörlük, test ve işletmeye alma işlemleri bedelleri üst sınırları sayaç çeşitlerine göre aşağıda belirlenmiştir.

SAYAÇ TİPİ
İÇ TESİSAT PROJE ONAY, KONTROLÖRLÜK, TEST VE İŞLETMEYE ALMA BEDELİ
G4, G6 (TL/Adet)
21
G10, G16, G25 (TL/Adet)
39
G40, G65, G100 (TL/Adet)
78
G160, G250, G400 (TL/Adet)
118
G400 den büyük (TL/Adet)
159


Kolon Hattı (TL/Proje)
21

(2) Bu bedeller iç tesisat sertifikası sahibi kişilerce dağıtım şirketlerine ödenir. Birinci kontrolde uygunluk alamayan tesisatlarda ikinci ve üçüncü kontrol ücreti olarak ilk kontrol ücretinin en fazla % 50’ si tahsil edilir. Daha sonra kontrol gerekmesi halinde ücret alınmaz.

(3) İç tesisat tadilat projeleri için de yukarıda belirlenen bedeller uygulanır.

(4) Dağıtım Şirketleri, iç tesisat sertifikası sahibi kişilerden Kurul tarafından belirlenen bedellerin dışında herhangi bir ad altında başka bir bedel alamaz.

Madde 9 — (1) Döviz bazında düzenlenen bedellerin Türk Lirasına çevrilmesinde, abonenin dağıtım şirketi ile sözleşme imzaladığı günün Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Döviz Alış kuru kullanılır.
Madde 10 — (1) Bu Kararda belirlenen bedeller 2012 yılı için geçerli olan bedellerdir. Bu bedeller her yıl Aralık ayında T.C. Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu tarafından ilan edilen 2003=100 Temel Yıllı Tüketici Fiyatları Genel İndeksi’ndeki Yıllık Değişim (Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre Değişim) oranı ile güncellenir. Bu şekilde güncellenen bedeller dağıtım şirketleri tarafından yürürlüğe girmeden önce internet sitesinde yayımlanır ve geçerli olduğu dönem boyunca internet sitesinde duyurulur.

Madde  11 (1) Bu Kararda belirlenen bedellere, Katma Değer Vergisi dâhil değildir.

Madde 12 (1) Bu Kararda düzenlenen tarifelerde, belirtilenlerin dışında herhangi bir unsur yer alamaz.


Madde 13 (1) Bu Karar, 01/01/2012 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Madde 14 (1) Bu Kararı Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu Başkanı yürütür.


              2013 YILINDA GEÇERLİ OLAN TARİFELER



2015 YILINDA GEÇERLİ OLAN TARİFELER



2015 YILI BAĞLANTI TARİFELERİ
BAĞLANTI BEDELLERİ
TUTAR
Abone Bağlantı Bedeli (TL)
393
İlave Abone Bağlantı Bedeli (TL/100 m2)
324
İlk 100 m İçin Bağlantı Hattı Kontrol Bedeli (TL)
324
İlave Her 1 m İçin Bağlantı Hattı Kontrol Bedeli (TL)
2
Güvence Bedeli Kombi (TL/Konut)
357
Güvence Bedeli Soba (TL/Konut)
357
Güvence Bedeli Merkezi Sistem (TLxBBS)
357
Güvence Bedeli Ocak ve/veya Şofben (TL)
86
Ön Ödemeli Sayaç Değişimi (TL)
153
Sayaç Açma - Kapama Bedeli (TL)
26
İÇ TESİSAT PROJE ONAY, KONTROLÖRLÜK, TEST VE İŞLETMEYE ALMA BEDELİ
TUTAR
Sayaç Tipi

G4, G6 (TL/Adet)
26
G10, G16, G25 (TL/Adet)
48
G40, G65, G100 (TL/Adet)
97
G160, G250, G400 (TL/Adet)
147
G400’den Büyük (TL/Adet)
198
Kolon Hattı (TL/Proje)
26


BAĞLANTI TARİFELERİ İLE İLGİLİ
DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN


No comments :

Post a Comment